onsdag 7 juli 2010

11 dagar kvar

Ja, det är elva dagar kvar till planerat förlossningsdatum. Men hur vet jag att det stämmer? Det gör jag helt enkelt inte, utan bebisen kan komma när som helst från och med nu till tre veckor fram. Jag får ångest av att tänka på att det kan ta tre veckor till. Jag är så redo som man kan bli. Jag kan inte tänka på något annat. Det spelar ingen roll att jag gör saker som åker in till stan och går tills jag storknar, träffar trevliga människor och picknickar, lunchar, badar...Jag är helt disträ och kan inte tänka på något annat än när bebisen ska komma ut. Jag känner efter och dividerar med mig själv om det jag känner kan vara starten på förlossningen...
Jag längtar nu. Längtar så mycket! Tycker att bebisen borde längta lika mycket som jag på att få komma ut, att han bestämmer sig för att komma exakt nu! Men nej, jag får nog vänta ett tag till. Och till dess tänker jag sortera hela min garderob, storleksmässigt, färgmässigt...sortera bort sådant som kan skänkas, slängas, dela upp i årstider. Det och att virka en barnvagnsmobil är planen för dagen. Och snart är det bara tio dagar kvar.

1 kommentarer:

sofia sa...

det är så sjukt spännande ju! jag skriver lycka till, så har jag det sagt.